تحقیق کارآفرینی یا شغل چیست؟

دسته بندي : کارآفرینی » کلیات
دانلود تحقیق با موضوع کارآفرینی یا شغل چیست؟
در قالب word و در 24 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
كارآفريني، فرآيند يا مفهومي است كه در طي آن فرد كارآفرين با ايده‌هاي نو و خلاق و شناسايي فرصت هاي جديد، با بسيج منابع به ايجاد كسب و شركتهاي  نو، سازمان هاي جديد و نوآور رشد يابنده مبادرت  مي‌ورزد. اين امر توام با پذيرش خطرات است، ولي اغلب منجر به معرفي محصول يا ارائه خدمت به جامعه  مي‌شود. بنابراين كارآفرينان، عوامل تغيير هستند كه گاهي موجب پيشرفت هاي حيرت‌انگيز نيز شده‌اند. 

انگيزه‌هاي مختلفي در كارآفرين شدن مؤثر مي‌باشند كه از جمله آن ها نياز به موفقيت، نياز به كسب درآمد و ثروت، نياز به داشتن شهرت، و مهم تر از همه نيازمندي به احساس مفيد بودن و استقلال طلبي را مي‌توان نام برد. 

افراد از ويژگي هاي شخصيتي خاص و گوناگوني برخوردار مي‌باشند. طبيعي است كه برخي از ويژگي هاي كارآفرينان متمايز و برجسته از ساير افراد است. به طور مثال داشتن خلاقيت و نوآوري، دارا بودن قدرت تحمل ابهام، داشتن اعتماد به نفس و عزت نفس، آينده نگر و عمل گرا بودن، و فرصت شناس بودن. شيوه هاي پرورش اين ويژگي ها متفاوت است.

مطالعه و بررسي در زمينه اقدامات به عمل آمده در مورد موضوع كارآفريني در كشورهاي مختلف بيانگر آن است كه دانشگاه ها در زمينه هاي آموزشي و پژوهشي پيش قدم بوده اند، ولي فارغ التحصيلان بدون توجه و قصد به كارگيري آموخته ها و قدرت ابتكار خود در راستاي شروع كار و ارائه محصول و خدمت در بازار كار، چندان موفق نبوده اند ...
دسته بندی: کارآفرینی » کلیات

تعداد مشاهده: 14464 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 24

حجم فایل:116 کیلوبایت

 قیمت: 21,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل