تحقیق خواص دوغ

دسته بندي : عمومی » صنایع غذایی
دانلود تحقیق با موضوع خواص دوغ،
در قالب word و در 15 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
خواص دوغ بسیار زیاد است و به‌همین خاطر به یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌های لبنی تبدیل شده است. شاید دنیای لبنیات رنگارنگ نباشد اما این دنیای سفید، پر از تنوع و جذابیت است و در میان حجم بالای تنوع محصولات لبنی، دوغ یکی از متفاوت‎ترین طعم‌ها را دارد. شاید در گذشته نوشیدن دوغ تنها در کشورهای خاورمیانه و مدیترانه مرسوم بود؛ اما اکنون آوازه این نوشیدنی خوش‌طعم در تمام نقاط جهان پیچیده است.
این روزها دوغ‌های بسیار متنوعی در یخچال فروشگاه‌ها وجود دارد و شما می‌توانید بر اساس ذائقه خود از بین آن‌ها انتخاب کنید و از خواص دوغ بهره‌مند شوید. یک دوغ خنک نعنایی به‌همراه کباب و سبزیجات تازه، یکی از ترکیباتی‌ست که کمتر کسی می‌تواند از آن بگذرد! دوغ‌های گازدار می‌توانند یک جانشین سالم برای طرفداران نوشابه‌‌های مضر باشند. دوغ‌های شرکتی طعمی عالی و ماندگاری بالایی دارند؛ با این حال هیچکس نمی‌تواند به یک لیوان دوغ محلی نه بگوید!
اگر طرفدار نوشیدن دوغ هستید، بهتر است تا فواید دوغ برای سلامتی را بشناسید. همان‌طور که صادق هدایت گفته است: “اگر نگاهی به طبیعت بیندازیم، خواهیم دید این کیمیاگر زبردست، خوراک همه‌ مخلوقات روی زمین را با دانش موشکاف و تناسب علمی، مطابق ساختمان بدن هر کدام، آماده کرده است و به آنان پیش‌کش می‌کند”.
خواص دوغ برای سلامتی انسان بیشمار است اما در این مقاله از جانبداری خودداری کرده‌ایم و مضرات دوغ را هم با شما در میان می‌گذاریم. در این مقاله با ما همراه باشید تا با هر آن چه که لازم است در مورد این نوشیدنی لبنی بدانید، آشنا شوید.
ارزش غذایی دوغ
بسیاری از کشورهای منطقه خاورمیانه و حوزه مدیترانه نسبت به اصالت دوغ با یکدیگر اختلاف نظر دارند و نسبت به این نوشیدنی اظهار مالکیت می‌کنند. افراد زیادی معتقدند که دوغ نوشیدنی اصیل کشور ما ایران است. ارزش غذایی دوغ بسیار قابل توجه است و به همین خاطر معرفی آن به‌عنوان یک نوشیدنی ملی اهمیت بالایی دارد. خواص دوغ تولیدشده توسط شرکت‌های مختلف می‌تواند تا حدی با هم متفاوت باشد، بنابراین قبل از خرید دوغ به این موضوع توجه داشته باشید.
فواید دوغ برای سلامتی به‌دلیل وجود مواد مغذی مفیدی مانند کلسیم و سایر یون‌های مفید دوظرفیتی است. تنها خوردن یک لیوان دوغ در روز می‌تواند ۴/۱ نیاز بدن انسان به میزان کلسیم روزانه را تامین کند. از دیگر دلایل بالا‌بودن ارزش غذایی دوغ، وجود مقدار قابل توجهی پروتئین است و از آن جا که هضم دوغ نسبت به شیر و ماست راحت‌تر است، استفاده از دوغ پس از صرف وعده‌های غذایی توسط متخصصان تغذیه به‌صورت مکرر توصیه می‌شود.
دسته بندی: عمومی » صنایع غذایی

تعداد مشاهده: 956 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:472 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 15 صفحه، قابل ویرایش.