تحقیق خواص گیاه شاه تره برای جوش و بیماری های پوستی و عوارض و طرز استفاده آن

دسته بندي : عمومی » صنایع غذایی
دانلود تحقیق با موضوع خواص گیاه شاه تره برای جوش و بیماری های پوستی و عوارض و طرز استفاده آن،
در قالب word و در 6 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
امروزه با گسترش بیماری‌ها بالاخص بیماری کرونا و افزایش مضرات داروهای شیمیایی، آگاهی یافتن از خواص گیاهان دارویی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. گیاه شاه تره یا شاه ترج یکی از همین داروهایی است که به دلیل وجود انواع ویتامین‌ها در درمان بیماری‌های کبد و بیماری‌های پوستی نتیجه بخش و مؤثر بوده است اما با وجود تمام خواص، سمی بودن این گیاه موجب شده است که آگاهی یافتن انسان‌ها در میزان مصرف این گیاه و عرق شاه تره اهمیت پیدا کند.
خواص درمانی گیاه شاه تره
برای بهبود هضم مواد غذایی، استفاده از این داروی گیاهی باعث می‌شود تا آنزیم‌های گوارشی بهترین عملکرد را در هضم مواد از خود نشان دهند و در نهایت این گیاه به این صورت است که کمک کننده خوبی در درمان تهوع به حساب می‌رود. اشتهاآور بودن از دیگر خواص این گیاه سفید روستایی است. گیاه شاه تره در درمان بسیاری از بیماری‌های عفونی، کاهش دهنده عفونت است و خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد. این عرق یک آنتی‌هیستامین، آرام بخش و پاک کننده خون است که برای درمان جوش‌ها و آکنه های پوستی مورد استفاده بسیاری از افراد قرار می‌گیرد. گیاه شاه تره با درمان جوش‌های زیر پوستی به درخشان شدن پوست فرد کمک می‌کند. بهتر است افرادی که از اسپاسم های پی در پی رنج می‌برند از این گیاه، دم کرده و یا از عرق آن به مقدار کم و مورد تأیید پزشک بنوشند. به خواص دیگر گیاه شاه تره در کاهش تپش قلب، افزایش ادرار، بهبود معده، صفرا و کبد، درمان خارش، بهبود زخم‌های دهان، درمان اگزما و قارچ‌های پوستی، درمان جزام، ضد یرقان و کاهش دهنده آشفتگی‌های روحی می‌توان اشاره کرد. بهبود بیماری‌های قلبی عروقی با تنظیم ضربان قلب باعث می‌شود که فشار خون فرد کاهش یابد. این خواص آرام بخشی از گیاه شاه تره است. در واقع باید گفت که گیاه شاه تره یک گیاه ضد التهابی دامنه‌های زاگرس ایران است که ضد باکتری، درمان کننده مشکلات گوارشی و نفخ، حاوی آنتی اکسیدان، درمان کننده میگرن و از بین برنده انگل‌های روده‌ای به شمار می‌آید.
طرز استفاده از گیاه شاه تره
برای مصرف گیاه شاه تره باید ابتدا یک یا دو قاشق چای‌خوری را به مدت ۱۵ دقیقه با آب جوش مخلوط کنید و بعد از گذشت یک ربع بجوشانید و سه دفعه در روز این کار را تکرار کنید سپس بعد از میل غذا به میزان یک فنجان آن را صاف کرده و مصرف کنید. توصیه می‌شود که برای برخورداری از خواص بیشتر این گیاه از دم کرده خود گیاه به جای عرق آن استفاده کنید.
دسته بندی: عمومی » صنایع غذایی

تعداد مشاهده: 445 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 6

حجم فایل:362 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 6 صفحه، قابل ویرایش.