تحقیق برج تهران

دسته بندي : مهندسی » مهندسی معماری
دانلود تحقیق با موضوع برج تهران،
در قالب word و در 17 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
پروژه برج تهران با هدف استفاده از ايجاد تراكم عمودي به منظور جلوگيري از گسترش افقي در منطقه‌اي مسكوني خاص كه قبلاً به برج‌هاي مسكوني برپا شده است طراحي و به مرحله اجرا گذاشته شده و اين سياست با توجه به گسترش بي‌رويه افقي شهر تهران به عنوان سياست اصولي طراحي برج اتخاذ شده است.
موقعيت برج در تلاقي بزرگ راه‌هاي اصلي و مهم شهر تهران، دسترسي مناسبي براي ساكنين به نقاط مختلف را فراهم كرده است. به لحاظ تأمين حداكثر نما و نور با توجه به محدوديت زمين انتخاب طرحي شكسته كه در قالب حجمي پايدار هم از نظر استيك (زيبايي شناسي) و هم از نظر پايداري سازه‌اي مناسب باشد ، معماري را بسمت انتخاب سطح مقطع ستاره سه پر رهنمون نمود. ايجاد وحدت بصري لازم در نما و در نظر گرفتن مسائلي نظير فشار باد و شرايط اقليمي از نظر تابش آفتاب و همچنين سرعت در اجرا استفاده از مدول‌هاي تيپ شده و پيش ساخته را در طراحي نما مطرح نمود. به لحاظ ايجاد جذابيت بصري تنها در پايه برج در ارتفاعي كه بيشتر براي ناظر مستقر در پايين دست قابل ديد است، با ايجاد يك رواق (كلوناد) دايره‌اي شكل كه ارتباط دهنده بخش‌هاي مختلف ورودي و محوطه و تأسيسات رفاهي و خدماتي است، جذابيت و تنوع بخشي لازم معماري در نظر گرفته شده است.
طراحي آپارتمان‌ها براساس تنوع در سطوح زير بنا براي توانايي هاي مالي و نيازهاي مختلف انجام گرديده اين در حالي است كه از نظر استفاده از امكانات و تأسيسات مساوي هستند، مهمترين نكته در نظر گرفته شده در معماري دسترسي به نور و ديد براي تمامي فضاهاي يك آپارتمان مي‌باشد و از اين نظر تمامي آپارتمان‌ها در بال‌هاي سه گانه از شرايط مطلوب نور و ديد برخوردارند. البته جهت نيازهاي خاص در طبقات 53 و 54 آپارتمان‌هاي خاصي با سطوح زير بنايي بالاتر نسبت به طبقات زيرين طراحي شده است.
جهت رفاه ساكنين و استفاده از سيستم هاي بهينه مديريتي، سيستم تأسيساتي ساختمان مجهز به كنترل‌هاي هوشمند مي باشد.
مشخصات ساختمان‌
1. اسكلت
1.1. شالوده:
 شالوده برج: پي گسترده به پهناي 31 متر و به عمق 3 و 6/4 متر
شالوده پاركينگ: پي‌هاي نواري و منفرد 
2.1. سازه: 
- سيستم سازه برج: ديوارهاي باربر بتن آرمه مشتمل بر سه ديوار اصلي به شكل ستاره سه پر با زواياي 120 درجه و ديوارهاي فرعي عمود بر ديوارهاي اصلي فوق ، مقاوم در برابر نيروهاي قائم و جانبي با سقف دال ساده‌
- سيستم سازه پاركينگ: تير و ستون، ديوار حائل بتني با سقف دال ساده‌
- طراحي و بازنگري سازه اصلي و قطعات الحاقي در برابر زلزله براساس استانداردهاي معتبر جهاني 
دسته بندی: مهندسی » مهندسی معماری

تعداد مشاهده: 1194 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 17

حجم فایل:229 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 17 صفحه، قابل ویرایش.